Lia Linea, Natascha Linea

Tag ud og se med Dsb

22. november 2017

Jeg lovede jer jo dette her blogindlæg Søndag D 19/11 så blev det lavet om til D 20-11 og så var kom der tvivl om det overhovedet kom, det har været lidt længe undervejs, takket være satans opfindelse INFLUENZA 🙁 – Men jeg kom ud på den anden side i live og i dag får i endelig det her indlæg som lovede, og jeg underskylder virkelig mange gange at det først kommer nu, Men sygdommens tag har ikke helt ville slippe mig denne gang.

Jeg skulle hente Lia efter hun havde været på weekend ved Bent, som i ved køre hun noget af turen med børneguide så skulle kun til Ringsted og hente hende. men 1 time med DSB kan hurtigt ende galt, det var ALLE der har været med ude at køre med det seriøst l*rte firma.

Jeg glædede mig så meget til at se min lille prinsesse igen, for selvom jeg er glad for hendes far er så glad for hende og så interesseret i hendes liv, så der stadigvæk lidt hårdt at skulle undvære ens børn en hel weekend. Nå men tilbage til weekenden hvor jeg skulle hente Lia, inden jeg tager afsted tjekker jeg selvfølgelig lige tidsplanen på rejseplanen, jeg tager afsted kl 15.00 og er i Ringsted kl 17.05 og Lia ville først være inde 17.48 det passede jo egentligt perfekt for så var der jo også plads til forsinkelser, som der jo ALTID kommer med DSB

Jeg tager toget mod ringsted og det køre tid tiden og køre som det skal. Lige indtil  vi har kun kørt i 10 min da vi får af vide at toget foran os er brændt sammen og vi kan ikke komme videre før det tog er blevet fjernet, og vi skal regne med at vi kommer til at skulle sidde her i cirka 30-40 min FEDT! – 2 min forinden havde jeg lige set en togkontrollør, så hun må ikke være særlig langt væk, så for at prøve at finde hende for at høre hvad jeg skal gøre ang Lia hvis vi nu ikke når at komme derind inden hun kommer med hendes tog 17,48. Men ALT togpersonalet er VÆK, jeg tror jeg gik igennem det tog der 6-8 gange og kan simpelthen ikke finde nogle som helst, jeg fik virkelig til sidst en mistanke om at de godt vidste de ville få en million spørgsmål fra deres kunder så de bare havde gemt sig ved togfører, ej jeg ved ikke om det er sandt, med ved ikke hvor de ellers skulle havde været hende, men væk det var de. typisk! Så jeg vælger istedet for at ville ringe til DSB AKUT-NUMMER hvilken jeg heller ikke kan, fordi vi holder jo så åbenbart stille i en død zone, (okay tæl til 10 og træk vejret) Nu er jeg seriøst ved at dø af stress og er ved at blive rimelig godt træt. Men min far får ringet til dem for kunne nogle gange godt lige finde ½-1 streg signal :-O – Deres svar var bare “Find personalet på toget” – Ja tak hvad tror du jeg har prøvet på de sidste 10 min….. – Nå men vi bliver igennem min far langt og længe enige om at jeg skal ringe direkte til børne-guide telefonen og aftale med dem hvad vi gør. Da vi begynder at rulle igen, er jeg simpelthen blevet så tørstig at jeg virkelig har fået det dårligt, ja min egen fejl jeg ikke har noget vand med, men nu havde jeg heller ikke lige regnet med jeg skulle sidde 40 minutter længere i tog, samt jeg skulle igennem det her stress halløj blandet sammen med jeg jeg stadig ikke er helt rask. Nå men da togpersonalet endelig kommer forbi spørger jeg om de ikke har noget almindelig vand jeg kan få eller købe da jeg virkelig har det dårligt og hendes svar er “vi må ikke give det ud til kunderne det er kun til personalet” TAK DSB!! – Heldigvis redde en suspekt dreng mig som havde dåse sodavand med hvor jeg kunne købe en <3 🙂 –

Da vi kommer nærmere Ringsted og hen hvor der igen er signal ringer jeg til børne-guiden og vi aftaler at de vil sætte hende af i 7-eleven på Ringsted station så hun kan vente der i de 2-3 minutter som jeg i alt vil blive forsinket, dette kan godt virke lidt voldsomt, men jeg fik også baggrunds historien på hvorfor, faktisk er der noget de ofte gør på Ringsted station da togene åbenbart er mere forsinket på sjælland, ej jeg ved det ikke men hende der arbejder på 7-eleven der kigger ofte efter 1-2 børn i et par minutter før forældrene kommer og henter dem, jeg får hentet Lia og hun sidder i et hjørne med et Wendy blad og en Is og smiler og hele hoved, så hun har hygget sig i de 3 minutter det tog ekstra før jeg var der.

Nå men vi skal jo også hjem igen på grund af forsinkelse med første tog nåede vi ikke det oprindelige tog tog tilbage så vi må tage et noget senere tog som ikke må være mere en max 5-6 minutter forsinket ellers kan vi ikke nå sidste bus mod Gedser, og kan i gætte? Dette tog var jo også forsinket. men nu fik vi da en noget bedre service af DSB, de sagde vi skulle løbe alt hvad vi kunne og kunne vi ikke nå bussen så ville de self bestille en taxa så vi kunne komme hjem og sove for vi skulle jo ikke betale en taxa når de havde lavet så store forsinkelser for os som de havde i dag  :)<3

Håber ikke det blev et alt for underlige og roder indlæg, gjorde mit bedste for at undgår det – OG STOP NU MED AT SKRIV AT DET VILLE I ALDRIG HAVDE GJORT BLA BLA BLA! hold op med at gør jer bedre end mig, det viser ikke i er bedre mennesker end mig tværtimod !